Ocena ryzyka medycznego i sercowo-naczyniowego u załogi samolotu

PodobnyOcena ryzyka medycznego i sercowo-naczyniowego u załogi samolotu znacznie wykracza poza zwykłą kliniczną ocenę ryzyka. Oprócz zwykłej opieki zapewnianej wszystkim pacjentom, lekarz orzecznik medycyny lotniczej lub specjalista medycyny lotniczej weźmie pod uwagę konsekwencje związane z bezpieczeństwem zawodowym i lotniczym zarówno choroby, jak i jej leczenia. Specjalista medycyny lotniczej musi ustalić, czy ludzki system ma ryzyko awarii, które jest dopuszczalne, w taki sam sposób, w jaki inżynier musi określić odpowiedni próg dla awarii innych systemów statku powietrznego. W lotnictwie obecny próg ryzyka konsensusu dla dopuszczalnego poziomu kontrolowanego ryzyka ostrej niezdolności do pracy wynosi 1% rocznie (w przypadku operacji podwójnego pilota), procent obliczony na podstawie zasad inżynieryjnych w celu zapewnienia wystąpienia śmiertelnego wypadku lotniczego z powodu jakiegokolwiek podsystemu pilotażowego (tj. 1 100 z ogólnej liczby 1 na 107 godzin ryzyka lotu) nie jest większe niż 1 na 109 godzin lotu. Jest to znane jako reguła 1% .

Wyprowadzenie reguły 1%

1 rok ≈ 10 000 godzin
1% śmiertelność z przyczyn sercowo-naczyniowych wynosząca 1% / rok to ≈ 1 na 10 000 godzin x 0,01 = 1 wydarzenie w 106 godzin
Jednak w operacjach podwójnej załogi ryzyko jest krytyczne tylko w fazach startu i lądowania (≈ 10% całkowitego czasu lotu) – wskaźnik zdarzenia 1 × 106 × 10 = 1 × 107 godzin
Dane symulatora sugerują, że drugi pilot z powodzeniem przejmuje kontrolę 99 razy na 100, dlatego prawdopodobieństwo wypadku krytycznego w punkcie krytycznym wynosi 1 × 107 × 100 = 109 godzin
[przypisy: chemotaksja, biznes2biznes, salfazin opinie ]